Veelgestelde Vragen
Heb je een vraag over Spaarwinkelen.nl of onze website? Je kunt ons altijd bereiken via het contactformulier of het ticketsysteem. Op deze pagina vind je daarnaast antwoorden op een aantal veelgestelde vragen.
Typ hieronder je vraag, of kies de categorie die het beste bij je vraag past.
Hoe lang duurt het voordat mijn aankoop in het transactieoverzicht verschijnt?
Meestal staat je aankoop dezelfde dag nog in het transactieoverzicht, maar het kan ook langer duren. Dit hangt volledig af van de winkel.
Spaarwinkelen.nl heeft geen inzage in het bestelproces. Wij ontvangen achteraf een rapportage van de winkel. Niet alle winkels doen dit op dezelfde manier of met dezelfde frequentie. Als je aankoop na twee dagen nog niet zichtbaar is, kun je dit melden via het ticket-systeem.
Ik heb contact gehad met de winkel en zij hebben nog nooit van Spaarwinkelen.nl gehoord, hoe kan dat?
Spaarwinkelen.nl heeft meestal geen directe relatie met een winkel, maar werkt via een intermediair. Het kan dus voorkomen dat een partner ons niet 'persoonlijk' kent. Voor jou is het belangrijk om te weten dat dit geen enkele invloed heeft op je Cashback Korting.
Let op: Contact opnemen met de winkel staat je natuurlijk vrij, maar het wordt niet aangeraden. De klantenservice van de winkel kan hier meestal niets in betekenen, omdat Cashback Korting vaak via volledig andere 'kanalen' loopt.
Ik mis mijn favoriete winkel, kunnen jullie die toevoegen?
Misschien. Niet alle winkels staan open voor Cashback Korting of hebben hier de technische mogelijkheden voor. Heb je een specifiek verzoek? Laat het ons weten, we doen ons best.
Korting geven op Nederlandstalige of Friestalige boeken is wettelijk verboden. Dit sluit sommige winkels uit. Ook een aantal grote reisorganisaties en financiële instellingen doen voorlopig niet mee of hebben een afwachtende houding. We hopen en verwachten dat dit in de toekomst verandert. Tot die tijd nodigen we je uit om misschien eens een minder bekende winkel te proberen.
Ik wil mijn account opheffen, kan dat?
Uiteraard. Je kunt dit niet zelf doen. Stuur een bericht via het ticket-systeem of vanaf je geregistreerde e-mailadres en wij zorgen voor de rest.
Meer informatie over privacy en hoe wij hiermee omgaan lees je in onze privacyverklaring.
Ik woon in het buitenland, kan ik gebruik maken van de Spaarwinkelen.nl?
Ja, dat kan. Ook als je in het buitenland woont kun je gebruikmaken van Spaarwinkelen.nl, zolang je beschikt over een Nederlandse bankrekening (IBAN) op je eigen naam.
Alleen in uitzonderingsgevallen kan, na voorafgaand overleg en akkoord, een buitenlandse IBAN of een IBAN op een andere tenaamstelling worden gebruikt. We behouden ons het recht voor een uitbetaling naar een buitenlandse IBAN of een andere tenaamstelling te weigeren.
Ontvang ik een Cashback Korting wanneer mijn bestelling niet (geheel) online wordt afgehandeld?
Misschien. In principe wordt een Cashback Korting alleen toegekend wanneer een bestelling volledig online wordt afgehandeld, maar winkels gaan hier verschillend mee om.
Als een bestelling (om welke reden dan ook) achteraf wordt aangepast, vervalt de Cashback Korting vaak. Denk bijvoorbeeld aan het telefonisch of per e-mail aanpassen van een verzekering of wanneer een winkel een alternatief product aanbiedt omdat je oorspronkelijke bestelling niet leverbaar blijkt. In dat geval adviseren wij je de bestelling te annuleren en opnieuw via Spaarwinkelen.nl te plaatsen.
Waar kan ik terecht met een klacht of suggestie?
Je kunt hiervoor gebruikmaken van het contactformulier of het ticket-systeem.
Waarom duurt het zo lang voordat mijn Cashback Korting wordt vrijgegeven?
We begrijpen dat je je Cashback Korting het liefst zo snel mogelijk ontvangt. Toch duurt dit proces vaak langer dan je misschien verwacht. Onze kortingen zijn gebaseerd op de vergoeding die wij van de winkel krijgen voor het doorsturen van een klant (via een speciale link) die vervolgens een aankoop doet. Omdat we een groot deel van deze vergoeding als Cashback Korting aan onze leden doorgeven, kunnen wij een Cashback Korting pas vrijgeven nadat wij de vergoeding van de winkel hebben ontvangen.
Voordat dit gebeurt, doorloopt je transactie eerst een keuringsproces bij de winkel. Vaak wordt dit pas gedaan nadat de retourtermijn is verstreken en soms is er maar één actiemoment per maand. Met wat pech valt je aankoopmoment daar net na. Ook de uiteindelijke uitbetaling door de winkel aan ons gebeurt meestal maar één keer per maand. Daarom is een verwerkingstijd van 10 tot 16 weken niet ongebruikelijk. Soms gaat het sneller, soms duurt het langer. Zodra de vergoeding aan ons is uitbetaald, geven wij de bijbehorende Cashback Korting vrijwel meteen vrij.
Wanneer wordt mijn Cashback Korting vrijgegeven?
Een vergoeding voor bijvoorbeeld een cd, kleding of cosmetica wordt meestal binnen 10 tot 12 weken aan ons uitbetaald. Daarna kunnen wij de Cashback Korting vrijgeven.
Bij een abonnement of verzekering kan de termijn langer zijn, omdat de winkel zich er vaak eerst van wil verzekeren dat deze niet binnen korte tijd wordt opgezegd.* Bij een vakantie, hotelovernachting, vliegticket of autohuur speelt de reisdatum ook een rol.
Let op: Fraude of misbruik van het systeem wordt niet getolereerd. Dit kan leiden tot het vervallen van alle nog openstaande Cashback Korting.