Ik heb nog geen account
Met vragen over Spaarwinkelen.nl of onze website kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via het contactformulier of het ticket-systeem. Daarnaast vindt u de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen op deze pagina.
Typ onderstaand uw vraag (beta) of kies de categorie die het meeste bij uw vraag past.
Meestal ontvang je de uitbetaling binnen 10 werkdagen na je aanvraag en uiterlijk binnen een maand.
Meestal staat je aankoop dezelfde dag nog in het transactieoverzicht, maar het kan ook langer duren. Dit hangt volledig af van de winkel.
Spaarwinkelen.nl heeft geen inzage in het bestelproces. Wij ontvangen achteraf een rapportage van de winkel. Niet alle winkels doen dit op dezelfde manier of met dezelfde frequentie. Als je aankoop na twee dagen nog niet zichtbaar is, kun je dit melden via het ticket-systeem.
Een vrijgegeven saldo dat het uitbetaalminimum bereikt, kan worden uitbetaald via PayPal of naar je bankrekening (IBAN).
Een uitbetaling wordt niet automatisch gedaan; je moet deze zelf aanvragen via je account.
Slechts één account per persoon is toegestaan.
Spaarwinkelen.nl heeft meestal geen directe relatie met een winkel, maar werkt via een intermediair. Het kan dus voorkomen dat een partner ons niet 'persoonlijk' kent. Voor jou is het belangrijk om te weten dat dit geen enkele invloed heeft op je Cashback Korting.
Let op: Contact opnemen met de winkel staat je natuurlijk vrij, maar het wordt niet aangeraden. De klantenservice van de winkel kan hier meestal niets in betekenen, omdat Cashback Korting vaak via volledig andere 'kanalen' loopt.
Misschien. Niet alle winkels staan open voor Cashback Korting of hebben hier de technische mogelijkheden voor. Heb je een specifiek verzoek? Laat het ons weten, we doen ons best.
Korting geven op Nederlandstalige of Friestalige boeken is wettelijk verboden. Dit sluit sommige winkels uit. Ook een aantal grote reisorganisaties en financiële instellingen doen voorlopig niet mee of hebben een afwachtende houding. We hopen en verwachten dat dit in de toekomst verandert. Tot die tijd nodigen we je uit om misschien eens een minder bekende winkel te proberen.
Uiteraard. Je kunt dit niet zelf doen. Stuur een bericht via het ticket-systeem of vanaf je geregistreerde e-mailadres en wij zorgen voor de rest.
Meer informatie over privacy en hoe wij hiermee omgaan lees je in onze privacyverklaring.
Ja, dat kan. Ook als je in het buitenland woont kun je gebruikmaken van Spaarwinkelen.nl, zolang je beschikt over een Nederlandse bankrekening (IBAN) op je eigen naam.
Alleen in uitzonderingsgevallen kan, na voorafgaand overleg en akkoord, een buitenlandse IBAN of een IBAN op een andere tenaamstelling worden gebruikt. We behouden ons het recht voor een uitbetaling naar een buitenlandse IBAN of een andere tenaamstelling te weigeren.
Ja, dat kan. Om misbruik te voorkomen geldt er wel een maximum van € 100,00 per uitbetaling via PayPal.
Nee, helemaal niet. De prijzen zijn precies hetzelfde als wanneer je rechtstreeks bij de webwinkel koopt. Het enige verschil is dat je via Spaarwinkelen.nl ook nog Cashback Korting krijgt.
Tenzij de kortingscode afkomstig is van Spaarwinkelen.nl, kunnen we niet garanderen dat je een Cashback Korting ontvangt in combinatie met een kortingscode.
Misschien. In principe wordt een Cashback Korting alleen toegekend wanneer een bestelling volledig online wordt afgehandeld, maar winkels gaan hier verschillend mee om.
Als een bestelling (om welke reden dan ook) achteraf wordt aangepast, vervalt de Cashback Korting vaak. Denk bijvoorbeeld aan het telefonisch of per e-mail aanpassen van een verzekering of wanneer een winkel een alternatief product aanbiedt omdat je oorspronkelijke bestelling niet leverbaar blijkt. In dat geval adviseren wij je de bestelling te annuleren en opnieuw via Spaarwinkelen.nl te plaatsen.
Je kunt hiervoor gebruikmaken van het contactformulier of het ticket-systeem.
Je vult je rekeningnummer pas in wanneer je een uitbetaling aanvraagt.
We begrijpen dat je je Cashback Korting het liefst zo snel mogelijk ontvangt. Toch duurt dit proces vaak langer dan je misschien verwacht. Onze kortingen zijn gebaseerd op de vergoeding die wij van de winkel krijgen voor het doorsturen van een klant (via een speciale link) die vervolgens een aankoop doet. Omdat we een groot deel van deze vergoeding als Cashback Korting aan onze leden doorgeven, kunnen wij een Cashback Korting pas vrijgeven nadat wij de vergoeding van de winkel hebben ontvangen.
Voordat dit gebeurt, doorloopt je transactie eerst een keuringsproces bij de winkel. Vaak wordt dit pas gedaan nadat de retourtermijn is verstreken en soms is er maar één actiemoment per maand. Met wat pech valt je aankoopmoment daar net na. Ook de uiteindelijke uitbetaling door de winkel aan ons gebeurt meestal maar één keer per maand. Daarom is een verwerkingstijd van 10 tot 16 weken niet ongebruikelijk. Soms gaat het sneller, soms duurt het langer. Zodra de vergoeding aan ons is uitbetaald, geven wij de bijbehorende Cashback Korting vrijwel meteen vrij.
De Cashback Korting wordt meestal berekend over de besteding exclusief btw en verzendkosten. Daardoor kan het bedrag lager uitvallen dan je wellicht had verwacht. Bij sommige webwinkels kunnen ook wisselkoersen een rol spelen.
Spaarwinkelen.nl hanteert een uitbetaalminimum om kosteneffectief te kunnen opereren. Zonder dit minimum zouden we onze service niet kosteloos kunnen aanbieden.
Een vergoeding voor bijvoorbeeld een cd, kleding of cosmetica wordt meestal binnen 10 tot 12 weken aan ons uitbetaald. Daarna kunnen wij de Cashback Korting vrijgeven.
Bij een abonnement of verzekering kan de termijn langer zijn, omdat de winkel zich er vaak eerst van wil verzekeren dat deze niet binnen korte tijd wordt opgezegd.* Bij een vakantie, hotelovernachting, vliegticket of autohuur speelt de reisdatum ook een rol.
Let op: Fraude of misbruik van het systeem wordt niet getolereerd. Dit kan leiden tot het vervallen van alle nog openstaande Cashback Korting.